Kolory w marketingu – jakie mają znaczenie

Wypromowanie zupełnie nowej marki jest bardzo trudnym zadaniem, trzeba bowiem nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, ale też mieć na uwadze wiele różnych czynników. Jednym z nich są kolory, o których znaczeniu wiele osób trochę zapomina, albo nie jest do końca świadomych, jak są istotne. A psychologia nie na darmo zajmuje się od wielu lat tą tematyką, i dostępnych jest wiele porządnych opracowań mówiących o tym, jak barwy wpływają na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.

Jak się bowiem okazuje, odpowiednie dobranie barw jest niezwykle istotne dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy jednak niekoniecznie. Barwy mogą bowiem wpływać na podejmowane przez klientów decyzje, czyli albo zachęcać ich do kupna, albo wręcz przeciwnie. Oczywiście będzie miał na to wpływ szereg pozostałych czynników, takich jak sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy wspomnienia i emocje, lecz jednak zdecydowana większość konsumentów funkcjonuje na ogólnie znanych schematach.

Z tego też powodu decydując się na jakiekolwiek działania związane ze zmianą czy tworzeniem wizerunku firmy obowiązkowo należy również w tym uwzględnić dobrze dobraną kolorystykę. Między innymi należy dopilnować tego, żeby była ona w miarę zbieżna z prowadzoną działalnością, zupełnie innych barw używał bowiem będzie poważny bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W przypadku pierwszym wybór zapewne padnie na niebieski, który kojarzy się z zaufaniem, stabilnością i profesjonalizmem. Czerwień jest popularna, ale też trochę ryzykowna, i trzeba jej używać bardzo rozsądnie.

Podobnie jest z pomarańczowym i żółtym – kolory te również w wielu przypadkach nie będą pasowały i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Ciekawie wygląda sytuacja z czernią, kojarzyła się ona będzie z jednej strony ponuro i smutno, ale z drugiej jest też symbolem elegancji oraz luksusu. Warto więc zastanowić się porządnie, czy kolor żółty na pewno się sprawdzi w tym, co ma być robione, czy jednak nie lepiej będzie wybrać coś innego.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić

Typy wyszukiwarek, które przedstawione są na portalu szukarki.pl

Typy wyszukiwarek, jakie przedstawione są na portalu szukarki.pl to: wyszukiwarki o ogólnej tematyce, wyszukiwarki obrazów, wyszukiwarki wiadomości i wyszukiwarki wideo. Do szczególnie popularnych podejmującą ogólną tematykę wyszukiwarek zaliczają się Google…